Które obiektywy powinien posiadać w kolekcji każdy fotograf?

Każdy pasjonat fotografii dąży do tego aby robić jak najlepsze zdjęcia. Oczywiście nauka oraz praktyka to nie wszystko, ponieważ liczy się także to jakiego rodzaju sprzęt mamy. Ogromnie ważne będą tutaj obiektywy. Osoby robiące zdjęcia. rzadko kiedy mają tylko jeden obiektyw. Z reguły jest to duży zestaw kupowany latami. Niestety nie jest to coś taniego, dlatego też wyboru dokonuje się najczęściej skrupulatnie i po długim przemyśleniu. Które jednak obiektywy są dobre na początek, jakie warto z pewnością sobie sprawić?

Pierwszym obiektywem, który dostajemy wraz z kupionym aparatem jest tak zwany kitowy.

Czy masz wątpliwości? (http://sklep.sn-promet.pl/kategoria-produktu/towary-onka/zlaczki-onka/zlaczki-instalacyjne/) Nie obawiaj się! My zapewne uszanujemy nawet najmniejszą chęć prowadzenia debaty. Zatem czekamy na opinie od Ciebie.

Jest on całkiem uniwersalny, doskonały na początek. Dobrze sprawdzi się na wyjazdy, spotkania. Spokojnie możemy go zabrać w podróż ponieważ nie zajmuje dużo miejsca. Oprócz tego nie jest on bardzo kosztowny więc na wypadek uszkodzenia nie odczujemy strasznej straty finansowej. Jednak po jakimś czasie, gdy już oswoimy się z naszym nowym aparatem zobaczymy też jego ograniczenia. Z pewnością zapragniemy nabyć coś o innych możliwościach. Tego rodzaju przykładem może być teleobiektyw. Zapewne każdy fotograf przechodził czas fascynowania się zdjęciami makro, to znaczy takimi gdzie używamy bardzo dużych przybliżeń. Chodzi najczęściej o fotografowanie przyrody, przykładowo owadów albo ptaków.
obiektyw
Twórca artykułu: Eugene Romanenko
Na podstawie danych z: http://www.flickr.com

Tego typu możliwości właśnie daje teleobiektyw. Daje możliwość użycia dużego powiększenia. Wartą uwagi propozycją są obiektywy firmy Sigma, które występują w najróżniejszych wersjach - . Rzecz jasna tego typu teleobiektywy zajmują sporo miejsca, z czym niewątpliwie musimy się liczyć zabierając je ze sobą na przykład na wycieczkę.

Kolejnym rodzajem obiektywu, który zapewne po jakimś czasie nabędziemy jest obiektyw jasny. Daje on fotografie bardziej plastyczne, jakby trójwymiarowe. Istotną zaletą tego typu obiektywów jest efekt rozmytego tła, jaki uatrakcyjnia zwykłe codzienne fotografie. Robią się one jakby żywsze.

Bez zwlekania zobacz tekst na portalu, w którym również znajdziesz wiadomości traktujący o prezentowanej na tej stronie kwestii. Zapewne jest tam coś ciekawego dla Ciebie.

Także jak w przypadku obiektywów typu kit, nie będzie on zajmować dużo miejsca, co jest ogromnym plusem jeżeli chodzi o trzymanie go cały czas na wierzchu. Rzecz jasna istnieje jeszcze szereg innych typów takich sprzętów z bardzo ciekawymi efektami, jednak nie są one koniecznością. Dobrym przykładem może być szło typu rybie oko, jakie robi bardzo specyficzne zdjęcia. Na pewno wyjątkowe, jednak przecież nie będziemy używać tego samego efektu za każdym razem, bo w końcu się nam znudzi.
2021-12-21 20:11